Cum te spionează Facebook și Instagram: avertismentul dat de un cercetător în domeniu

de: Iulia Kelt
15 08. 2022

Dacă vizitezi un site web pe care îl vezi pe Facebook și Instagram, probabil că ai observat că nu ești redirecționat către browserul dorit, ci mai degrabă către un browser personalizat din aplicație.

Se pare că acele browsere injectează cod javascript în fiecare site web vizitat, permițând Meta să te urmărească pe site-urile web pe care le navighezi, a descoperit cercetătorul Felix Krause.

„Aplicația Instagram injectează codul de urmărire în fiecare site web afișat, inclusiv atunci când dai click pe reclame, permițându-le să monitorizeze toate interacțiunile utilizatorilor, cum ar fi fiecare buton și link atins, selecții de text, capturi de ecran, precum și orice introducere a formularelor, cum ar fi parolele, adrese și numere de card de credit”, a spus Krause într-o postare pe blog.

Momentan, cercetarea se bazează pe versiunile Facebook și Instagram disponibile pe iOS: ce spune Meta

Cercetarea s-a concentrat pe versiunile iOS ale Facebook și Instagram. Acest lucru este esențial, deoarece Apple permite utilizatorilor să participe sau să renunțe la urmărirea aplicației atunci când o deschid pentru prima dată, prin intermediul transparenței de urmărire a aplicațiilor în iOS 14.5.

Meta spune că acest cod de urmărire injectat ar fi respectat preferințele utilizatorilor. „Codul ne permite să cumulăm datele utilizatorilor înainte de a le folosi în scopuri de reclamă direcționată”, a declarat un purtător de cuvânt pentru The Guardian. „Nu adăugăm niciun pixel. Codul este injectat astfel încât să putem agrega evenimentele de conversie din pixeli. Pentru achizițiile efectuate prin browserul din aplicație, cerem consimțământul utilizatorului pentru a salva informațiile de plată în scopul completării automate”, s-a mai menționat.

Totuși, Krause a remarcat că Facebook nu folosește neapărat injecția javascript pentru a colecta date sensibile.

Conform cercetării acestuia, WhatsApp nu modifică site-urile web ale terților într-un mod similar. Ca atare, el sugerează ca Meta să facă același lucru cu Facebook și Instagram.